Retro LONGSPAN Bridge
Uw oplossing voor vrije overspanningen t/m 85m.
De Retro Long Span brug:
De Retro Long Span brug is ontwikkeld als hulpbrug voor grote overspanningen tot en met 85m, in meerdere deeloverspanningen. De grondslag voor de berekening ligt in de VOSB, met een maximale belasting naar Klasse 450 bij 1 of 2 rijstroken.
De zijdelinkse vakwerkconstructies geeft een relatief geringe constructiehoogte bij grote doorrijbreedtes.
Doorrijdbreedtes van 6 en 10,5 meter zijn mogelijk excl. aan beide zijden een verhoogd trottoir van 700mm breed tussen de vangrailplanken.
Retro Long Span brug: een bijzonder comfortabele brug oplossing bij lange huur perioden
De brugelementen van de Retro Long Span brug worden voorgemonteerd aangeleverd op de bouwplaats en daar gemonteerd op de gewenste configuratie.
Het vakwerk met een hoogte van 5,5m heeft standaard veld lengtes van 5,0m, bij een dekhoogte van ongeveer één meter. Voor bruggen in meerdere deeloverspanningen, kunnen wij eveneens standaard tussensteunpunten verzorgen op uw funderingsconstructie.
Het brugdek is uitgevoerd met een geluidsarme Epoxy-hars slijtlaag en 3 – 5mm steenslag. Dit beidt alle voertuigen, fietsers en voetgangers een optimale grip bij elk weertype. De zijdelinkse opsluiting van de rijbaan wordt gevormd door vangrailplanken, welke tegen het vakwerk zijn gemonteerd.
Leading the future of bridging
Voor voetgangers en fietsers is een voetpad mogelijk, die aan de buitenzijde van het vakwerk gehangen wordt.
De Retro Long Span brug (RLS) heeft een klassiek vakwerk als hoofdligger en zijn in losse componenten transporteerbaar middels standaard containers.
Wij voldoen aan alle geldende normeringen en zijn ISO9001 gecertificeerd.
Een sterke oplossing met variabele bruglengtes
TECHNISCHE DATA
Euro code
- Belasting conform VOSB klasse 450
Afmetingen
- Variabele lengte in een veelvoud van 5m
- Overspanningen t/m 85m is mogelijk
- Grotere bruglengtes met tussensteunpunten zijn mogelijk
- Variabele doorrijdbreedtes van 6 en 10,5 meter
- De constructiehoogte is ca. 1m (Hoogte oplegzadel 190mm)unpunten zijn mogelijk
Aanrijbelasting
- Standaard vangrailplanken gemonteerd tegen de bk van het vakwerk
Waterdicht rijdek
- Een epoxy hars slijtlaag met steenslag, zorgt voor voldoende grip
- Verhoogde kanten als vluchtweg ca. 700mm breed
- Dekschotten worden op de dwarsdrager gemonteerd met HV verbindingsmiddelen
Verdere bijzonderheden
- Brug in losse componenten transporteerbaar per container
- Montage in meerdere deeloverspanningen
- Maximale mobiele belasting naar VOSB klasse 450 – 1 of 2 rijstroken
- Kabel- en leidingdoorvoeringen in het vakwerk