Retro Heavy Bridge

Leading the future of bridging

Retro Heavy Bridge

Een sterke oplossing voor grote overspanningen en zware belastingen

De RHB brug is ontworpen volgens de nieuwste huidige Europese normen; de EURO code I-III Load Model 1, dan wel naar de Nederlandse NEN 6706.

Ze kan daarom even zo worden toegepast cq. berekend worden naar o.a. de Duitse DIN Fach-bericht 101/103, de Italiaanse belasting categorieën. Maar ook de Franse Fascicule Français, de Britse BS 5400 – HA loading naar BD 37/01, HL 93 naar AASHTO, ect. Op grond van deze gegevens, is de RHB brug toepasbaar in alle openbare verkeerswegen door heel Europa.

Het systeem biedt wezenlijke aspecten ten bate van de hoogste veiligheid en kwaliteit. Het passeren van bijzondere zwaar-transporten zijn van zelfsprekend mogelijk.

De afzonderlijke brugelementen worden door HV / HR / HT verbindingsmiddelen samengesteld cq. doorgekoppeld in zowel de breedte als de lengte richting en kan hierdoor aan uw specifieke projectafmetingen worden aangepast.

Met het RHB systeem, zijn bruglengtes te combineren uit standaard elementen van 10,50 en 13,50m; tot een maximale vrije overspanning van 40,5m.

De Retro Heavy Bridge brugconstructie

De RHB brugconstructie biedt u grote flexibiliteit in het plaatsen van steunpunten. Ook schuin onder de brug doorlopende oplegpunten zijn binnen de configuratie realiseerbaar – het e.e.a. in onderling overleg.

Het brugdek uit orthotope plaat, is uitgevoerd met een geluidsarme Epoxy-hars slijtlaag en 3 – 5mm steenslag. Dit biedt alle voertuigen, fietsers en voetgangers een optimale grip bij elk weertype. Indien wenselijk kan door middel van een speciaal voegband, de langsnaden waterdicht uitgevoerd worden.

Leading the future of bridging

HEAVY

 

Onder het brugdek

Ook onder de brug bieden wij u de benodigde speelruimte voor kabels en leidingen tot 110mm. Deze kunnen o.a. gebruikt worden voor het afvoeren van regenwater. Of het doorvoeren van een kabelspectrum.

Grote vrije overspanningen, slimme details, eenvoudige montage ook in extreme situaties; de RHB brug zal u inspireren. Bekijk ook eens onze gerealiseerde projecten.

Wij voldoen aan alle geldende normeringen en zijn ISO9001 gecertificeerd.

Een sterke oplossing voor grote overspanningen en zware belastingen

TECHNISCHE DATA
Euro code
  • Belastingen conform NEN 6706 of naar EURO code I – III; LM 1 en LM 2
Afmetingen
  • Variabele breedte in een veelvoud van 2,5m
  • Overspanningen van 10,5m t/m 40,5m
  • Grotere bruglengtes met tussensteunpunten zijn mogelijk
  • De constructiehoogte is 1.313mm (Hoogte oplegzadel 145mm)
Aanrijbelasting
  • Onze BN4 zware vangrail, heeft een aanrijdcapaciteit van 100kN (Klasse A) maar kan indien wenselijk berekend worden naar 300kN op 667mm boven het rijdek
  • Standaard voetgangersleuning is eveneens toepasbaar
Waterdicht rijdek
  • Optioneel kan het rijdek waterdicht worden uitgevoerd
  • Een epoxy hars slijtlaag met steenslag, zorgt voor voldoende grip
  • Toepasbaar in beperkte milieu- en natuurgebieden
  • Aan de zijkanten van de brug kunnen anti-morsplaten worden gemonteerd
Verdere bijzonderheden
  • Elementen van 10,5 x 2,5m en 13,5 x 2,5m
  • Eenvoudige montage in meerdere deeloverspanningen
  • Betonnen landhoofden kunnen door de klant voorafgaande aan de montage al gereed gemaakt worden
  • Een variabele positie van de oplegzadels mogelijk
  • Stabiele schampkanten (27cm breed)
  • Voorbereide aansluiting voor aarding van de brug
  • Kabel- en leidingdoorvoeringen
  • Vermoeiingsberekeningen naar EURO code III Een zeer geringe doorbuiging door DL en ML
6706
NEN Euro Code
1313
Constructiehoogte
145
Oplegzadel in mm
100
aanrijdcapaciteit in kn

Account details will be confirmed via email.