Retro Light Bridge

Leading the future of bridging

Retro LIGHT Bridge

Een sterke oplossing met variabele bruglengtes tot 31,5m. Bij meerdere deel-
overspanningen evt. naar 34,5m.

De Retro Light Bridge RLB  zorgt door haar innovatieve geborgde pen-gat verbinding . Voor een snelle montage en demontage. Middels dit systeem zijn in relatief korte tijd bruggen met grote breedtes realiseerbaar.

RLB: aanvoeren – koppelen – inhijsen – gereed – een slimme en sterke oplossing.

De RLB brug is ontworpen volgens de nieuwste huidige Europese normen; de EURO code I-III Load Model 1, dan wel naar de Nederlandse NEN 6706.

Ze kan daarom even zo worden toegepast cq. berekend worden naar de o.a. Duitse DIN Fachbericht 101/103, de Italiaanse belasting categorie, de Franse Fascicule Français klasse Bc, de Britse BS 5400 – HA loading naar BD 37/01, HL 93 naar AASHTO, ect.

Op grond van deze gegevens, is de RLB brug toepasbaar in alle openbare verkeerswegen door heel Europa. Het systeem biedt wezenlijke aspecten ten bate van de hoogste zekerheid en kwaliteit.

Met het RLB systeem, zijn bruglengtes te combineren uit standaard elementen van 10,50 en 13,50 m; tot een maximale vrije overspanning van 31,5 m.

Natuurlijk monteren wij voor u ook grotere configuraties, door gebruik te maken van onze standaard torens als tussensteunpunten.

Door de geringe constructiehoogte van 1.160mm, bespaart u niet alleen eigen gewicht maar ook kosten voor uw project. De RLB brug is gelijktijdig een lichte en een sterke oplossing.

U wilt het doorstromende verkeer scheiden van de fietsers en voetgangers? De RLB brug is hiervoor de aangewezen oplossing.

Leading the future of bridging

LIGHT

 

RLB: licht en breed

Al bij twee naast elkaar gelegen en gekoppelde brugelementen, kan de verkeersopdeling veilig worden gemaakt door een extra BN4 vangrailstreng of onze standaard voetgangersleuning.

Mogelijke rijbaanopdeling:
– 2 rijstrook + vangrail (2 x 3,25 + 0,5 + 0,5 = 7,5 m breedte bereikt met 2 RLB elementen + 1 tussenelement)
– 3 rijstroken + vluchtstrook (3 x 3,25 + 2,75 = 12,5 m breedte bereikt met 3 RLB elementen + 2 tussenelement)

Door de combinatie met meerdere elementen, kunnen nagenoeg alle doorrijdbreedtes verkregen worden. Daarbij kunnen de benodigde wenselijke rijstrookbreedtes voor snel- en langzaam verkeer per rijrichting worden meegerekend. Zo kan men een optimale indeling verkrijgen op de breedte van onze RLB brug.

Wij voldoen aan alle geldende normeringen en zijn ISO9001 gecertificeerd.

Een sterke oplossing met variabele bruglengtes

TECHNISCHE DATA

Euro code

  • Belastingen conform NEN 6706 of naar EURO code I – III

Afmetingen

  • Variabele breedte in een veelvoud van 3m
  • Flexibiliteit door toepassing van 1,5m breed tussenelement
  • Overspanningen van 10,5m t/m 31,5m
  • Grotere bruglengtes met tussensteunpunten zijn mogelijk
  • De constructiehoogte is 1,16m (Hoogte oplegzadel 150mm)

Aanrijbelasting

  • Onze BN4 zware vangrail, heeft een aanrijdcapaciteit van 100kN (Klasse A) maar kan indien wenselijk berekend worden naar 300kN op 667mm boven het rijdek
  • Standaard voetgangersleuning is eveneens toepasbaa

Waterdicht rijdek

  • Optioneel kan het rijdek waterdicht worden uitgevoerd
  • Een epoxy hars slijtlaag met steenslag, zorgt voor voldoende grip
  • Toepasbaar in beperkte milieu- en natuurgebieden

Verdere bijzonderheden

  • Elementen van 10,5 x 3m en 13,5 x 3m
  • Eenvoudige montage in meerdere deeloverspanningen
  • Lichte brug met lichte kraan
  • Een variabele positie van de oplegzadels mogelijk
  • Stabiele schampkanten (27cm breed)
  • Voorbereide aansluiting voor aarding van de brug
  • Kabel- en leidingdoorvoeringen
  • Vermoeiingsberekeningen naar EURO code III
  • Een zeer geringe doorbuiging door DL en ML
6706
NEN Euro Code
1313
Constructiehoogte
145
Oplegzadel in mm
100
aanrijdcapaciteit in kn

Account details will be confirmed via email.